Oʻzbekiston va dunyoda sunʼiy intellekt tomonidan yaratilgan ilk reklamalar paydo boʻldi
Dunyo boʻylab kopiraytingni asta-sekinlik bilan “oʻz qoʻliga olayotgan” sunʼiy idrok tomonidan ishlab chiqilgan reklamalardan endilikda toʻgʻridan-toʻgʻri sotuvda foydalanilmoqda.
Oʻzbekistonda
Alif fintex-kompaniya oʻzining “kelajak texnikalarini” reklamasini sunʼiy intellekt yordamida ishlab chiqqani aytilmoqda. ChatGPT va Midjourney yordamida ishlab chiqilgan reklama Toshkent metrosidadan joy oldi.
Reklama kampaniyasi Alif marketpleysi foydalanuvchilariga qaratilgan boʻlib, “kelajak texnologiyasi”ni sotib olishga chaqiradi va ilovani yuklab olish uchun QR-kod oʻrnatilgan.
Shunday qilib, brend eʼtiborni onlayn xarid qilishning dolzarbligi, xizmat koʻrsatishning qulayligi, katta va kichik uskunalarni onlayn yetkazib berish va kompaniyaning ishlab chiqarish qobiliyatiga qaratadi.
Dunyoda
Hozirda turli promo-roliklar toʻliq sunʼiy idrok yordamida yaratilmoqda. Aytaylik, ssenariysini ChatGPT yozsa, dizaynini Midjourney qiladi, musiqa va montaji esa qoʻshimcha neyro-yordamchilarga “yuklatish mumkin”.
Guvohi bo‘lganingizdek, “raqamli do‘stlarimizning” ilk reklama ishlari “chakki emas”. Bora-bora bu borada “professionalga” aylanishlari turgan gap. Ayniqsa, yaqindagina sunʼiy intellekt ishlab chiqqan uchar mashina reklamasi xaridorlarni osonlikcha “chuv tushirgani” ma’lum bo‘lganidan so‘ng, PR va reklamada SI kuchi nimalarga qodirligini taxmin qilish qiyin bo‘lib boradi.