ChatGPTʼdan foydalanish boʻyicha eng muhim 12 ta maslahat

ChatGPT biz xohlagan natijalarni chiqarib berishi uchun qanday ishlash kerak? Nega yirik kompaniyalar aynan ChatGPT bilan ishlaydigan mutaxassislarni jalb qilmoqda? Chatbotning qanday murakkablik taraflari bor?

Quyida ChatGPT koʻrsatmalarini (prompt) yaratish boʻyicha 12 ta maslahatni ulashdik. Ular kodlash, marketing materiallarini yaratish va dars rejalarini tayyorlash uchun va boshqalarda asqatadi.

ChatGPT har doim ham kerakli natijalarni bermaydi va texnologik xatolar hamda notoʻgʻri maʼlumotlarni chiqarishi mumkin.

“Agar siz haqiqatan ham oʻzingiz uchun kerakli natijaga erishmoqchi boʻlsangiz, oddiy koʻrsatma yozishdan koʻra koʻproq koʻnikmaga ega boʻlishingiz kerak”, Jaklin DeStefano-Tangorra, ChatGPTʼdan yangi shartnomalar tuzish uchun foydalanadigan konsultant.

ChatGPT soʻrovlarini yaxshilashning 12 usuli

1. ChatGPTʼga maʼlum bir rolni tayinlang

ChatGPT unga shaxs sifatida, masalan, maʼlum bir lavozim nomini berganingizda yaxshi ishlaydi — dedi Jeyson Gulya, Berkeley kolleji AI boshqaruv kengashi raisi.

Rob Cressy, GPT Leaders sunʼiy intellektni oʻrgatish kompaniyasi asoschisi, Insider nashriga aniq maqsadlarga erishishda yordam berish uchun “ChatGPT bilan xodim kabi gaplashishni” maslahat berdi.

Buning uchun Gulya foydalanuvchilarni chatbot qabul qilishni istagan shaxsning aniq tavsifini oʻz ichiga olgan prompt yozishni taklif qildi. Soʻrovni yozishda botdan “professor” yoki “marketolog kabi” yoʻl tutishga chaqiring, soʻngra kerakli natija tavsifidan boshlang.

2. Aniq boʻling, botga bir vaqtning oʻzida faqat bitta vazifani bering

ChatGPTʼga rol tayinlaganingizdan soʻng, 300 soʻzdan iborat xat yozish yoki proteinli kechki ovqat retseptini yaratish kabi muayyan vazifani bajarishi uchun taklif yarating.

“Undan darhol koʻp narsa soʻramang”, dedi Kressi.

Marketing kampaniyasi haqida qisqacha gapirishni soʻrashganda, ChatGPT u maqsadli auditoriyani, asosiy xususiyatlarni va harakatga chaqiruvlarni oʻz ichiga olishini aytdi.

Agar siz chatbotdan elektron pochta manzillari va CTS roʻyxatini yaratishni soʻrasangiz, u shunday deydi:

“Tasavvur qiling-a, siz elektron pochta mutaxassisisiz va sizning mijozingiz [maqsadli auditoriya] uchun [takliflar] boʻyicha ixtisoslashgan [rol]. Sizning maqsadingiz [maqsadga] erishish uchun elektron pochta manzillarining ishonchli roʻyxatini yaratishdir. Sizning mijozingiz oʻz auditoriyasiga erishish uchun [platforma(lar)] dan foydalanmoqda. Mijoz taqdim etishi mumkin boʻlgan harakatga chaqiruvchi gʻoyalarni [tafsilotlar yoki miqdorlar] bilan tanishtiring [bepul yoki lid magnitlar].

“Siz nimaga erishmoqchi ekanligingiz haqida aniq tasavvurga ega boʻlish juda muhim”, dedi Din Insider'ga.

3. Oldingi natijalar asosida maslahatlaringizni aniqlang

Agar ChatGPT javobi siz qidirayotgan narsaga toʻgʻri kelmasa, Cressy dastlabki soʻrovni moslashtirish kerakligini aytdi. U bu jarayonni “piyozni archish” deb ataydi.

“Maslahatlarni aniqlashtirishdan qoʻrqmang”, dedi DeStefano-Tangorra. “Agar dastlabki natija sizning taxminlaringizga mos kelmasa, maslahatni oʻzgartiring, qoʻshimcha maʼlumot qoʻshing yoki kontekstni aniqlang”.

Agar ChatGPT “yaxshi kitob taklif qil” soʻroviga javobi juda noaniq boʻlsa, uni quyidagicha oʻzgartiring: “Agata Kristining Miss Marpl kabi kuchli ayol qahramonlari ishtirok etgan detektiv romanlarni yaxshi koʻradigan odam sifatida boshqa shunga oʻxshash kitoblarni taklif qila olasanmi?”

4. Kontekstni keltiring

DeStefano-Tangorraga koʻra, ChatGPT maslahatlari tarixiy maʼlumotlar, foydalanuvchi profillari, imtiyozlar yoki boshqa muhim tafsilotlar kabi faktlarni oʻz ichiga olishi kerak. Qanchalik aniqroq boʻlsa, shuncha yaxshi.

ChatGPTʼdan “kechki ovqat retseptlarini taklif qilish” soʻrovi sizga umumiy natija beradi. Buning oʻrniga, DeStefano-Tangorra ushbu soʻrovni oʻzgartirishni taklif qiladi: “Yangi taomlarni tatib koʻrishni yaxshi koʻradigan va ayniqsa achchiq taomlarni yaxshi koʻradigan odam sifatida, mening keyingi dam olish kunlari doʻstlarim bilan uchrashishim uchun qiziqarli kechki ovqat menyusini taklif qila olasanmi?”

Agar siz ChatGPTʼni oʻz biznesingizda qoʻllamoqchi boʻlsangiz, Kressi kimligingiz, nima qilayotganingiz va brend “ovozingiz” qanday eshitilishi haqidagi maʼlumotlarni oʻz ichiga olgan “eng yaxshi amaliyot hujjati”ni yaratishni taklif qiladi.

ChatGPTʼdan “menga marketing strategiyasini yarat” deb soʻrashning oʻrniga, soʻrovda: “Men [maqsadli auditoriyaga] oʻz biznesini rivojlantirishga yordam beradigan jahon darajasidagi [rol]man. Bizning brend ovozimiz doʻstona, ijobiy, ilhomlantiruvchi, brend xavfsiz, mening podkastim yordamida Facebook va Instagramda brendimni yaratishga yordam beradigan marketing strategiyasini ishlab chiq”.

5. Natijani ketma-ket bosqichlarga boʻling

Maslahatlarni aniq saqlash va kontekstni oʻz ichiga olishi maʼqul boʻlsa-da, uzun soʻrov yozish samarasiz boʻlishi mumkin, dedi Guli.

“Koʻpincha, katta mega-maslahat istalgan natijani keltirmaydi”, dedi u.

Bunga yoʻl qoʻymaslik uchun Gulya kerakli natijani bir necha bosqichlarga boʻlishni taklif qiladi. Shunday qilib, agar chatbot xatoliklarga yoʻl qoʻysa, foydalanuvchi chatbot nimani tushunmasligini aniq aniqlashi mumkin.

“Bu sizga davom etishdan oldin har bir qadamni tekshirish, agar kerak boʻlsa, yoʻnalishni tuzatish imkonini beradi”, dedi Gulya.

Maqsad ChatGPTʼdan keng oʻqiladigan blog postini yaratish boʻlsa, foydalanuvchi chatbotdan birinchi navbatda qaysi SEO atamalari postni qidiruv natijalarida yuqoriroq qilishini aniqlashini soʻrashi kerak. Alohida soʻrovda undan oʻrganganlarini blog postida qoʻllashini soʻrang.

6. ChatGPTʼdan maslahat soʻrang

Buni amalga oshirish uchun, Dean soʻrovingizga quyidagi sxema boʻyicha qator qoʻshishni taklif qiladi: “Agar men [kerakli natijani] xohlasam, eng yaxshi natijalarni olish uchun ChatGPTʼga qanday takliflarni yuborishim kerak?”

ChatGPT natijani yaratgandan soʻng, chatbotga chiqishda sizga yoqadigan va yoqmaydigan narsalarni ayting va undan “koʻproq natijalar, tahrirlar yoki sozlashlarni soʻrashni” talab qiling, dedi u.

7. Aniqlik 

DeStefano-Tangorra, ChatGPT foydalanuvchilarini aniq soʻzlarni qoʻshib, “maslahatda oʻz kutganlarini aniq koʻrsatishni” taklif qiladi.

“Aniq takliflar koʻproq tegishli va foydali javoblarga olib keladi”, dedi u.

“Kechki ovqat tayyorlash uchun duxovka va mikrotoʻlqinli pechdan foydalanishni solishtiring va taqqoslang” degan soʻrovni “Oilaviy kechki ovqat tayyorlash uchun anʼanaviy pech va mikrotoʻlqinli pechdan foydalanishning afzalliklari va kamchiliklarini solishtirib koʻrsat?” deb oʻzgartirilishi kerak.

8. Tezaurusdan foydalaning

Maslahatni aniq yozish uchun Copy.ai generativ sunʼiy intellekt yozish vositasining maslahat muhandisi Anna Bernshteyn chatbotdan kerakli narsani olish imkoniyatini oshiradigan soʻzlarni topish uchun tezaurusdan foydalanishni taklif qiladi.

“Birinchi maslahatingiz ish bermagani uchun kontsepsiyadan voz kechmang”, dedi Bernshteyn Insiderga. “Koʻpincha toʻgʻri soʻz yoki iborani izlash nima qilayotganingizni koʻrsatishi mumkin”.

9. Feʼllarga eʼtibor bering

Tezaurus sizning niyatlaringizni aniq koʻrsatadigan feʼllarni topishga yordam beradi. Bernshteynning soʻzlariga koʻra, shu tarzda AI sizning soʻrovingizni toʻliq tushunish uchun koʻproq imkoniyatga ega boʻladi.

Uning soʻzlariga koʻra, “uni qisqartirish” iborasini oʻz ichiga olgan taklif “uni qisqartirish uchun uni qayta yozish”dan kuchliroqdir.

10. Muloyim, lekin toʻgʻri maʼnoda gaplashing

ChatGPT foydalanuvchilarining nutq uslublari turlicha boʻlishi mumkin boʻlsa-da, Gulyaning aytishicha, u sunʼiy intellekt bilan muloyim va toʻgʻri yoritilgan fikrlar yordamida muloqot qilish (doʻstingizga yozgandek muloqot qilish) eng yaxshi natijalarga olib keladi, deb hisoblaydi.

“Shunday qilib, men oʻzimni yanada hamkorlikka va moslashuvchan fikrlashga tayyorlayapman”, dedi u.

Chatbot bilan muloqotda boʻlganingizda, kollej professorlari oʻz malakalarini qanday oshirishlari mumkinligi haqida maslahat olish uchun Gulya “Siz professor-oʻqituvchilarning sunʼiy intellekt borasidagi tashvishlarining asl sabablarini koʻrishda zoʻrsiz” kabi xushomadgoʻy izohlar yozishni taklif qiladi.

Chatbot sizga yoqqan javobni berganidan soʻng, “Bu juda zoʻr. Katta rahmat!” tarzida minnatdorchilik bildiring.

11. So‘rov ohangini va oʻqish darajasini moslashtiring

Ijtimoiy tarmoqdagi postlar uchun matn yoki sarlavhalar yaratishda ChatGPTʼdan foydalansangiz, kontent maqsadli auditoriyangizga mos kelishi uchun uning ohangini oʻzgartiring.

Marketolog Koutoning fikricha, eng yaxshi reklama nusxasi beshinchi yoki oltinchi sinf darajasida oʻqiladi, bu “qisqa jumlalar va paragraflar, suhbat ohangi va sodda tilni” oʻz ichiga oladi.

Buning uchun Kouto ChatGPTʼdan javob kelganidan keyin “oʻqish darajasi va ohangini oʻzgartirish”ni soʻrashni tavsiya qiladi.

12. ChatGPTʼga reja bering

Agar siz ChatGPT uzoqroq xabarlar yaratishini istasangiz, Kouto botga tuzilma berishni tavsiya qiladi. Uning soʻzlariga koʻra, siz koʻrsatmalaringizda qanchalik aniq boʻlsangiz, natija shunchalik yaxshi boʻladi.

Masalan, kompaniya blog postini yaratishda ishlatiladigan soʻrov:

“Ushbu hikoya tuzilishiga amal qilgan holda – 1. Yurakni zabt etadigan, 2. Tanglikni yaratadigan, 3. Tanglikni bartaraf etadigan, 4. Qiymat taklif qilib xulosa qiladigan — Quyidagi maʼlumotlardan foydalanib, 1000 soʻzli, beshinchi sinf, birinchi shaxs oʻqish darajasidagi hikoyani yoz”.

Mavzuga oid

Soʻnggi yangiliklar

Windowsda Copilot orqali Android-smartfonlarni boshqarish imkoniyati paydo boʻldi
Ushbu imkoniyatdan foydalanish uchun qurilma kompyuter bilan sinxronizatsiya qilinishi kerak.
Texnologiya
04 iyul, 16:25
Samsung Galaxy S25+ flagman modelidan voz kechdi: nega va qanday o‘zgartirishlar kutilyapti?
Bu qaror xaridorlarni qimmatroq Ultra modelini sotib olishga undash uchun qilingan bo‘lishi mumkin.
Smartfon
04 iyul, 12:30
Apple kompaniyasining afsonaviy dizayneri Joni Ive Stiv Djobs bilan ishlaganini eslaydi: uning hayotidagi eng baxtli 15 yil
Ser Joni Ive Apple kompaniyasining sobiq bosh dizayneri bo‘lib, U kompaniyaga 25 yoshida kelgan. Macbook, iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods kabi qurilmalar dizaynida ishlagan.
Lifestyle
03 iyul, 16:51
Zamonaviy flagman smartfonlarining puliga arzimasligining 7 sababi
Zamonaviy flagman smartfonlar ko‘plab afzalliklarga ega bo‘lsa-da, ularning yuqori narxi, murakkab ta'mirlash jarayoni va tez eskirishi kabi kamchiliklari ham bor.
Smartfon
03 iyul, 11:20