Yoshlar uchun moʻljallangan Facebook qariyalar tarmogʻiga aylanib bormoqda

Facebook — ijtimoiy tarmogʻi avval boshidan yoshlarni birlashtirish, muloqot va maʼlumotlar oqimini kengaytirish uchun ishlab chiqilgan. U uzoq yillar davomida koʻplab ijtimoiy tarmoqlarning “boshiga yetgan” va hozirgacha eng koʻp auditoriyaga ega hisoblanadi.

Ayni paytda oʻsib kattalashib kelayotgan TikTok tobora yosh auditoriyani “yutib yubormoqda”. Ammo AQSh va Xitoy oʻrtasidagi ziddiyat kuchaygan bir paytda hukumat nazorati kuchayib borayotgani sababli, Facebook oʻzini mahalliy “mahsulot” sifatida koʻrsatishi mumkin.

Lekin bu oson boʻlmaydi. Manxettenda yashovchi va jamoatchilik bilan aloqalar sohasida ishlaydigan 24 yoshli Uolsh, Facebook haqida: “Oxirgi marta qachon kirganimni ham eslay olmayman. Bu yillar oldin boʻlgan boʻlsa kerak”, dedi. Buning oʻrniga u har kuni besh-olti marta Metaga tegishli boʻlgan boshqa ijtimoiy tarmoq — Instagramga kiradi. Keyin, albatta, TikTokda har kuni taxminan bir soat vaqt oʻtkazadi.

Va Uolsh 6-sinfda oʻqib yurganida qoʻshilgan Facebook bugunga kelib yana hayotining ajralmas qismiga aylanishini tasavvur qila olmaydi:

“Bu brending, shunday emasmi? Men Facebook haqida oʻylaganimda, tasavvurimga, farzandlarining rasmlarini joylashtirayotgan ota-onalar, tasodifiy yangilanishlar va siyosiy muammolar ustida bahslashayotgan odamlar keladi,“ dedi Uolsh. Uning fikricha “Z avlodi” uchun bunday narsalar muhim emas.

iPhoneʼgacha paydo boʻlgan ijtimoiy media platformasi yaqinda oʻzining 20 yilligini nishonlaydi. Mark Sukerberg 2004-yilda Garvarddagi yotoqxonasidan thefacebook.com saytini ishga tushirgan edi.

Bugun

Facebook bugun gʻalati muammoga duch kelmoqda. Bir oyda tarmoqqa 3 milliard odam kiradi. Bu dunyo aholisining uchdan bir qismidan koʻprogʻi degani. Har kuni 2 milliard odam Facebookʼka kiradi. Shunday boʻlsada, Metaning yirik loyihasi dolzarbligi va kelajagi uchun kurashmoqda.

Aytaylik, maktab oʻquvchilari boʻlgan oʻspirinlar va bolalar uchun Facebook mutlaqo qiziq emas. Ushbu qatlamning oʻrni email pochtaga oʻxshab qolgan.

Facebookʼni ilk kunlaridanoq kuzatib kelayotgan Insider Intelligence tahlilchisi Debra Aho Uilyamson saytning yoshroq foydalanuvchilar bazasi kamayib borayotganini taʼkidlaydi, biroq Facebook hali beri sinadigan loyiha emasligini aytgan.

Facebook foydalanuvchilarning demografiyasini oshkor qilishdan bosh tortib kelmoqda. Tashqi tadqiqotchilar yoshlarning soni kamayib borayotganini aytishmoqda.

Insider nashrining hisob-kitoblariga koʻra, bu yil TikTok foydalanuvchilarining qariyb yarmi 12 yoshdan 24 yoshgacha boʻlganlardir. 2023-yilda tadqiqotchilar Facebook foydalanuvchilarining qariyb 28 foizini 18 yoshdan 34 yoshgacha boʻlganlar tashkil qilishini kutmoqda, TikTokda bu koʻrsatkich qariyb 46 foiz va Instagramda 42 foizni tashkil qiladi.

Mavzuga oid

Soʻnggi yangiliklar

Google Chrome'ga qidiruv panelini pastga ko'chirish funksiyasi qo'shildi.
Nihoyat, Google Android foydalanuvchilarga Chrome brauzerida manzil (adres) panelini ekran pastiga tushirish imkoniyatini taqdim etdi. Bu imkoniyat iPhone (iOS) foydalanuvchilari uchun allaqachon 2023-yildan beri mavjud edi.
Ijtimoiy tarmoqlar
25 iyun, 11:07
Musiqa Dunyosida Yangi Davr: Endi Sun'iy intelekt qo'shiqlari yanada ommalashadi
Sun’iy intellekt yordamida yaratilgan qo‘shiqlarning to‘lqini to‘xtamayapti. Musiqa industriyasi esa bu “zararni” to‘xtatish o‘rniga, undan qanday qilib pul ishlash mumkinligini o‘rganishga kirishdi. Endi asosiy e’tibor — AI musiqani aniqlash, uni tartibga solish va undan foyda olishga qaratilgan texnologiyalar yaratishdir.
AI
24 iyun, 14:41
Tesla Robotaksi: Ilk mijozlardan Sharhlar va Qiziqarli Tafsilotlar
Elon Musk va’da qilganidek, iyun oyida ''nazoratsiz'' robotaksi xizmatini ishga tushirdi – lekin bu atama nisbiy bo‘lib chiqdi. 22-iyun kuni Texasning Ostin shahrida kezayotgan taksilar hali ham nazoratchi xodimlar va bazi cheklovlar bilan ishlayapti.
Avto
23 iyun, 15:10
"iPhone’da suratga olingan" loyihasi Kann festivalida g'olib bo'ldi
Apple kompaniyasining 2014-yildan beri faoliyat olib borayotgan "Shot on iPhone" ("iPhone'da suratga olingan") reklama kampaniyasi Kann Xalqaro Ijodiy Festivalida "Ijodiy Samaradorlik" mukofotiga sazovor bo‘ldi.
Texnologiya
21 iyun, 12:35